Ginger Taffy - Rottweiler Kennel
Ginger Taffy
Rottweiler Kennel



Fédération Cynologique Internationale

Rottweiler klub České republiky

IFR rottweilers

Český kynologický svaz

Allgemeiner Deutscher Rottweiler-Klub e.V.

ČeskoMoravská Kynologická Unie


Blog 134 aneb Není chovatel jako chovatel...

Nedávno mi telefonovala jedna kamarádka, majitelka a chovatelka RTW, a s neskrývanou nechutí v hlase mi říkala o „chovatelce“, která má už počtvrté během dvou let nakrytou fenu, navíc ještě ke všemu s nemocnou štítnou žlázou (a to se ještě před časem tato osoba na internetových diskuzích dušovala, jak ji nikdy nebude krýt, že to by jí neudělala apod.), avšak protože to ani chovatelský řád ČMKU, ani RKČR nezakazuje, nemocná fena byla nakryta, a ne pouze jednou... 4. 4. 2010 se narodilo prvních 5 štěňat vrhu A, o necelý rok později, 9. 3. 2011, přivedla stejná fena na svět dalších 8 štěňat a ještě téhož roku, 5. 10. 2011, to byl vrh C téže chovatelské stanice s 10 štěňaty. Minulý měsíc byla nebohá fena nakryta počtvrté…

Opomenu-li štítnou žlázu, jejíž snížená/zvýšená funkce je genetickou záležitostí, tj. bude předávána z feny na štěňata, neumím si vysvětlit to, jak může zodpovědný chovatel krýt svou fenu v takovýchto intervalech, neboť předpokládám, že většina chovatelů má ke svým psům nějaký vztah, tj. kladný, a že jim záleží na jejich zdraví a záměrně je nebudou likvidovat.

Tento text nepíšu proto, abych se „navážela“ do některých chovatelů a jejich chovatelských počinů, ale chci upozornit na skutečnost, která je podle mne tristní a měla by se začít co nejrychleji řešit – jde o frekvenci krytí fen, resp. o absenci ochranných lhůt na krytí fen v českých chovatelských řádech (Chovatelský a zápisní řád ČMKU pouze stanovuje, že Určit počet vrhů feny v kalendářním roce je v pravomoci chovatelského klubu.). Chci tímto článkem upozornit na potřebu lépe chránit feny před jejich ziskuchtivými majiteli.

Uvedla jsem jeden případ, podle mne obzvláště varovný, je jich však daleko více a dva vrhy jedné feny s počtem štěňat vyšším než dvě v jednom kalendářním roce jsou běžné i v jiných chovatelských stanicích, často těch seriózních a úspěšných. Podíváme-li se v posledních třech letech na vrhy v českých chovatelských stanicích RTW, některá zjištění jsou varovná.

Na členskou schůzi předložím návrh na zavedení ochranných lhůt pro krytí fen, protože když už nejsou rozumní lidé, nemyslí na své psy a mají štěňata jen jako prostředek výdělku, je potřeba se postarat o to, aby na jejich bezohlednost a chamtivost nedopláceli psi. Chovatelský řád VDH (Verband für das Deutsche Hundewesen) a v souladu s ním i chovatelský řád ADRK (Allgemeiner Deutscher Rottweiler-Klub) se těmito lhůtami řídí. Je nejvyšší čas, aby podobné ustanovení platilo i u nás.

Pokud shrnu bod 14 chovatelského řádku ADRK (platí od 21. 4. 2012), který se týká ochranných lhůt na krytí fen, vyplývají mi čtyři pravidla:

 

1) Pokud má vrh více než dvě štěňata, smí mít fena v jednom kalendářním roce (tj. 12 měsíců odpočítávaných kdykoli během roku) pouze jeden vrh.

2) Pokud má fena 1 štěně či 2 štěňata, může být nakryta ihned znovu, ovšem tak, že ve dvou kalendářních rocích může mít maximálně tři vrhy.

3) Pokud má fena ve vrhu 3–8 štěňat, nesmí mít po dobu následujícího kalendářního roku další vrh.

4) Pokud má vrh více než 9 štěňat, je fena chráněna před dalším vrhem lhůtou 14 měsíců.

 

Na frekvenci krytí jedné feny a souvislost s intervaly mezi krytími na počtu štěňat jsem se ptala jednoho z největších odborníků na gynekologii a porodnictví psů v České republice, pana doktora Aloise Lázničky. Dva vrhy feny v jednom kalendářním roce s počtem štěňat vyšším než dvě by určitě nepodpořil a nedoporučil, naopak souhlasí s potřebou regulovat tyto záležitosti tak, aby byl brán ohled na zdraví psů.

Návrh na změnu chovatelského řádu předložím s odborným posudkem od MVDr. Aloise Lázničky a s anketou od dalších veterinářů.

 

Vrhy s více než dvěma štěňaty jedné feny v jednom kalendářním roce českých ChS RTW v letech 2009–2011

ChS Kazibe, Henny od Jurečka, vrhy 21. 1. 2009 (11 š.), 10. 12. 2009 (9 š.)

ChS Black Touch, Elsa Sawana, vrhy 22. 2. 2009 (7 š.), 13. 9. 2009 (6 š.)

ChS Horký dech, Bára od Syrůvky, vrhy 1. 3. 2009 (4 š.), 3. 9. 2009 (5 š.)

ChS Lib-Vach, Brixie Lib-Vach, vrhy 25. 9. 2009 (6 š.), 23. 3. 2010 (4 š.)

ChS od Kačky, Al-Guma Kvítko z Čertova dvora, vrhy 1. 8. 2009 (9 š.), 1. 4. 2010 (5 š.), 24. 1. 2011 (4 š.), 22. 9. 2011 (3 š.)

ChS Lib-Vach, Heidy Horký dech, vrhy 6. 3. 2010 (8 š.), 22. 9. 2010 (10 š.)

ChS Martinik, Roxi Kovi-rot, vrhy 20. 2. 2011 (7 š.), 8. 9. 2011 (9 š.)

ChS od Červené duhy, Becky z Akátové hory, vrhy 4. 4. 2010 (5 š.), 9. 3. 2011 (8 š.), 5. 10. 2011 (9 š.)

ChS Fast Devils, Nolly z Tyrosu, vrhy 17. 1. 2011 (4 š.), 14. 12. 2011 (10 š.)

Pozn.: Mnohé z uvedených fen měly další vrhy před tímto obdobím i po něm, s různými počty štěňat. Uvedení ChS v tomto výčtu není jejím hodnocením, pouze výsledkem průzkumu.

 

 …a pro zajímavost k úvodnímu textu viz tyto odkazy:

www.cz-pes.cz/diskuse/4_7352_0.html#15

http://www.cz-pes.cz/diskuse/1_2159_499.html#30

http://www.cz-pes.cz/diskuse/1_2159_568.html#15


April Ginger Taffy :-)Abbey Ginger Taffy :-)Abbey Ginger Taffy :-)April Ginger Taffy :-)
April Ginger Taffy :-)Abbey Ginger Taffy :-)Abbey Ginger Taffy :-)April Ginger Taffy :-)

Přidat příspěvek

Vaše jméno:
www:
E-mail:
Fotka:
Text:
Antispam: zadejte slovně součet čísel čtyři a čtyři (např.: sedm)

autor: D - reagovat
datum: 20. 07. 2012 13:48:06

Děkuji moc!!! :-) Mějte se krásně, D :-)


autor: J. - reagovat
datum: 20. 07. 2012 13:38:15

Jarka:
Ano, konkrétně z vesnice Kotenčice. Ob příspěvek níže je vložený odkaz na lokátor IP adres (http://iplocation.truevue.org/85.160.21.134.html).


autor: Jarka - reagovat
datum: 20. 07. 2012 12:07:12

pro zajímavost :): Ahoj, je to někdo z Příbrami nebo okolí. Jarka


autor: pro zajímavost :) - reagovat
datum: 20. 07. 2012 10:34:48

http://iplocation.truevue.org/85.160.21.134.html

Možná bude někdo vědět, o koho se jedná ;)


autor: D - reagovat
datum: 19. 07. 2012 23:53:32

Dáša Procházková: Dobrý večer, paní Procházková, jojo, souhlasím, že vždy je potřeba zvážit všechny možnosti, scénáře stávající i ty možné, ke kterým může dojít. Beru to tak a nemám nic proti tomu, co píšete. Hezké dny, D :-)


autor: D - reagovat
datum: 19. 07. 2012 23:47:52

Děkuji za příspěvky i vám ostatním (Alici, Simče :-), kteří jste psali, jsem ráda za každý rozumný a slušný názor! :-) Píše mi sem teď vzkaz za vzkazem jeden nemocný člověk, podepisující se jako Miroslav, IP 85.160.21.134 - dejte si na něho pozor (a koukněte, jestli od něho nemáte u sebe na webu nějaký vzkaz pod pravým jménem ;-), u mne už balancuje na hranici stalkingu, vyhrožuje mi například zrušením stránek... Já za sebe chci napsat, že se v této věci - myslím ochranné lhůty pro feny, nikoli počínání duševně chorých lidí ;-) - budu angažovat dál, přestože si stejně jako Dáša Procházková myslím, že ČS návrh na zavedení lhůt neschválí. Nebudu z toho nijak zklamaná, už tato diskuze měla smysl, podle mne je potřeba upozorňovat na věci, které se nemusejí většině líbit, ale když na ně neupozorní nikdo, bude se zdát, že je v pořádku a jak má být. A to často není... Mějte všichni krásné léto a zase někdy u dalšího povídání, třeba o Liverpoolu a o mých prvních miláčcích z vrhu A :-) D


autor: Dáša Procházková - reagovat
datum: 19. 07. 2012 23:33:28

Paní Mašková, také si myslím, že se plno lidí nedokáže nad určitými skutečnostmi zamyslet /nebo nesouhlasí/ jen proto, že to navrhujete Vy. Škoda, protože diskuze je důležitá u každého návrhu, pozměňujícího cokoli. Lepší se na věc podívat z několika úhlů, než bezmyšlenkovitě na schůzi něco odhlasovat. Když jsem si četla názory na věc, tak většina diskutujících /až na vyjímky/ je pro krytí jednou ročně. Všechny negativní reakce jsou v podstatě od věci.
Když vezmeme Řád ochrany zvířat
c) maximální počet vrhů u chovné feny je 3 za období 24 měsíců, včetně vrhů, kdy fena porodí pouze jedno štěně, ideální počet je jeden vrh ročně

Ideální jednou ročně - neboli, kdo kryje častěji, není to ideální, přestože nic neporušuje. To říká řád a asi tak bych to i shrnula.
Další, co mi z diskuze vyplynulo, opravdu v případě schválení změn můžou nastat scénáře, které nastínili diskutující - Alice, Alena B a dokonce i scénář, který uvedl onen pán, kterému ležíte v žaludku tak, že se tady neustále ztrapńuje.

A co mi nejdřív vůbec nedošlo, dokud to nezmínila Alena Buriánková a je to velmi důležité - pokud se chovatel odvolá, ČMKU se nechce soudit. S tím naprosto souhlasím, a z vlastní zkušenosti můžu potvrdit. Kdysi dávno jsme také měli návrhy na určité změny,předem jsem je konzultovala na ČMKU, jestli toto můžeme vůbec schválit a bylo nám doporučeno hodit zpátečku, protože kdyby, tak...
Takže jeden z dalších scénářů může být ten, že se nějaký člen odvolá a ČMKU doporučí klubu, aby zůstaly podmínky v souladu s Řádem ochrany zvířat.

Neberu zpět, co jsem napsala, souhlasím s Vámi,ochranné lhůty jsou rozumné, ale říkám, že je potřeba naslouchat i ostatním a promyslet to. Protože někdy v nejlepším úmyslu můžeme napáchat víc škody, než užitku.
To myslím upřímně, tak to tak i berte. Díky.


autor: D - reagovat
datum: 19. 07. 2012 22:26:08

Milena Vachutková: Ahoj Mileno, dovoluji si s Tebou nesouhlasit hned v prvním Tvém výroku, a to že „propírám“ něčí jméno. Ohrazuji se proti těmto pejorativním formulacím, myslím si, že jsem vás zmínila pouze v kontextu prapodivných příspěvků paní Bátrlové a ve výčtu stanic se vaše chovka ocitla stejným způsobem jako jiné, na základě faktů, bez záměru vás či někoho jiného poškodit. Pokud jsem na někoho zapomněla, tak nezáměrně, můžeš udělat nový seznam. Nebudu to opakovat stále dokola, podle mého názoru je jediný problém v tom, že lidé jsou zvyklí dělat si věci určitým svým způsobem, a kdokoli se náhodou zmíní o něčem mimo zaběhlý stereotyp, tak je hned oheň na střeše. Pozoruji zajímavý úkaz – cokoli já napíšu, tak mi hned kdekdo předhazuje mou znalost všelijakých normativů a zákonitostí všehomíru, ale v rámci RTW jsem já jen obyčejný člen, kterého prostě zajímá dění ohledně plemene, které si mne získalo, a pokud můžu pro jeho lepší chod něco udělat, udělám to. To, že si sem tam všimnu nějaké věci, nad kterou by stálo za to chvilku popřemýšlet, mi přijde naprosto normální a u ostatních bych to považovala za žádoucí. Jenže se bohužel dotknu něčí ješitnosti, strachu o „své jisté“ a vůbec se ukáže spousta dalších věcí.
Předhazuješ mi četnost krytí chovatelské stanice, ze které je Taffy – Ty jsi s Tvým prvním psem měla přehled o tom, jak má co chodit a jak nemá? Já jsem ho neměla. Nicméně toto je stejné jako s těmi normativy – proč já bych měla hlídat nějaké chovky ve Slovinsku? (Nebo proč já bych měla stmelovat nějaký kolektiv, jak mi kdosi psal? ...to je úplně mimo a holý nesmysl...) Je myslím spousta věcí, které bychom měli vylepšit u nás, ale když budu jednou v IFR, klidně si ohlídám i Slovinsko :-DDD – to je samozřejmě legrace! Ale někteří mě stále staví do pozice toho, kdo má najednou řešit vše a úplně jiné věci, než o kterých je řeč. Prostě když už není argument na to, co píšu, tak se v zoufalství vytáhne něco úplně jiného, co s tím, o čem jsem psala, nemá vůbec nic společného. S krytím po sedmi měsících já osobně nesouhlasím (a neberu ohled na to, jestli je to chovka, která je mi nějakým způsobem blízká), ale pokud je to umožněno nějakým řádem, je to stále jen můj osobní názor – a tak byl celý blog prezentován: jako námět k zamyšlení s příkladem, kam až může benevolence vyššího orgánu dojít. Jinak to, kdo měl kolik odchovů a počtů štěňat se nedozvíš často ani u nás, ne všechny ChS mají web, takže nějak nechápu, proč to Slovinsku vyčítáš (jo aha, že je odtamtud má fenka...), nicméně vše je dohledatelné v příslušných klubech a plemenných knihách – jak říkám, Slovinsko mě nezajímá, máme tu svých problémů dost, ale když si dáš práci, jistě u nich údaje z plemenné knihy najdeš.
Jak jsi přišla na to, že je pro mne Německo vzorem? Ve všem, jak to vyznívá, si to určitě nemyslím. To je demagogie – bohužel jsi uvedla jeden z mnoha příkladů toho, jak lidé druhým podsouvají názory. Já jsem v Německu studovala a žila, malinko ten národ znám a všeobecně tím, jak poznávám cizí země a kultury, si myslím, že my, Češi, se zbytečně a hodně podceňujeme, ale že naopak u nás je tolik výjimečně šikovných a schopných lidí, že bychom na sebe měli být jako národ hrdí. Mohla bych jít do detailů, ale to by bylo na jiný web a jiné téma. Jsou ale oblasti, kde se máme co učit, a ohledně RTW je to třeba oblast výcviku psů a zrovna chovatelský řád a ony ochranné lhůty pro psy mi přijdou jako hodně žádoucí věc. Proč si nevybírat jen ty dobré věci tam, kde by nám to mohlo něco přinést? Je mi líto, že se asi spousta lidí třeba nad těmi ochrannými lhůtami nezamyslí jenom proto, že jsem s tím přišla já nebo že bylo někde v textu uvedeno jméno jejich chovky.
A o čem mi to ještě píšeš... Jo, jestli umím počítat :-) – moc ne, jsem klasický filozof ;-), nicméně to, že když člověk dělá něco pořádně, tak opravdu zrovna na štěňátkách nic moc nevydělá. A o vás si já myslím, že máte moc krásné psy, že se o ně staráte opravdu vzorově a děláte to tak, jak se má. Nikdy jsem nikde nenaznačila a nenapsala, že bych si myslela něco jiného. Na druhou stranu, a také už jsem to někde výš uvedla, i přesto, že si vás vážím, si nemyslím, že je dobré krýt fenu při početném vrhu dříve než za rok. To je můj názor, stojím si za ním a opravdu tím neříkám, že vy byste něco dělali špatně, udělali něco „protizákonně“ nebo neměli chov v pořádku a nebyl by veden s tím nejlepším úmyslem. Doufám, že jsem se vyjádřila jasně :-) Jinak každý z nás, kdo se rozhodne mít psa či více psů, má problémy s dovolenými a cestováním kamkoli vůbec, to už je každého volba, jestli má psa jednoho, se kterým se ještě někam podívá, nebo jich má pět, má je jako živnost a už prostě dovolené nejsou. Je to každého volba a předpokládám, že dobrovolná, ne? Já osobně jsem nejraději doma s dětmi, s holkama a nic mi nechybí :-)
Tak se mějte krásně, hezké léto a ať se vám daří, D :-)


autor: hargulak - reagovat
datum: 19. 07. 2012 10:43:44

Miroslav: Upozorneni: Vase nechutny komentare byly smazany, pokud chcete diskutovat na teto urovni, tak to zkuste nekde jinde :)


datum: 18. 07. 2012 17:30:47

Ahoj Draho, je mi líto, že zde propíráš naše jméno. Věřím, že Tvůj výčet stanic není narážkou na nás, i když Ti jich tam jaksi mnohem více chybí. Sama jsi si koupila fenu z chovatelské stanice, kde matku Taffy nakryli po 7 měsících, bohužel se z jejich stránek nedozvíš kolik štěňat odchovali, natož narodili: http://www.rotti-kingdom.com/litters.htm
My nic netajíme, na našem webu najdeš i kolik štěňat jsme narodili a kolik odchovali, dokonce i náš chovný pes Best, což si můžeš zjistit jen o málokterém psovi. Nejsme žádní množitelé, chováme jen rotvíky, ne mnoho dalších plemen k nim, a nikdy jsme nevyprodukovali žádné štěně bez PP, i když jsme k tomu byli mnohokrát přemlouváni, a neprodukuje ani moje sestra (www.ze smrčkova dvora), ani blízká rodina. A jistě umíš počítat, tak víš, že při krytí v zahraničí a frekvenci vystavování našich psů, na tom ani nevyděláváme. Staráme se o své psy denně, já celodenně, dokonce i když jedeme krýt až k moři do Zminj, tak se druhý den vracíme. Na dovolené jsme nebyli nikdy, ono s tolika psy, by to šlo asi těžko. Co se týče početnosti vrhů, vždy záleží na kondici feny a podle mě, hormonální zátěž březosti je stejná u jednoho štěněte jako u 12 štěňat. Dlohosrsté plemeno Ti sejde ze srsti po každém vrhu. Zátěž porodu bude možná ještě těžší u dvou štěňat (nedej Bože jednoho) než u např. našich posledních 12 u Cerrie. A zátěž kojení je právě na chovateli, nedobrý chovatel může zdevastovat fenu i jednou ročně. Pro Tebe je Německo vzorem, ano je to země původu našeho plemene, ale z Německa k nám nepřicházejí jen samé klady.


autor: Jirka Anaco - reagovat
datum: 18. 07. 2012 06:15:08

Ztotožňují se s názorem Lucky, že 3x za dva roky je moc.


autor: Dáša P - reagovat
datum: 16. 07. 2012 22:11:01

A ještě jedno k matce přírodě - asi je to náhoda, ale všimli jste si, jak to zaonačila u jedné feny v seznamu výše? Zabřezla, ale počet se snižoval 9,5,4,3. I to by byly zajímavé průzkumy.


autor: Dáša Procházková - reagovat
datum: 16. 07. 2012 22:07:30

Ahoj Alice, právě jsem na drbárnu psala, že dvě štěńata u plemene, které mívá početné vrhy /i tady předpokládám práci matky přírody, že to tak zaonačila/, se mi zdá málo. Proč zrovna dvě? Asi se ptám úplně pitomě, ale mně nepříjde přirozené, když má RTW jen dvě štěňata. Proč se to /ADRK, veterinář/ staví na počtu dvou štěňat? Tak to mi vrtá hlavou. Jinak souhlas, myslím, že diskuze a osvěta je nutná,ale nemyslím, že by se návrh podle ADRK na ČS schválil. A když neschválí, budiž nám útěchou, že nebude ten tajný vrh bezpapíráků v mezidobí ochranné lhůty...


autor: Alice Wludyková - reagovat
www: www.zamihodvora.wz.cz
datum: 16. 07. 2012 21:37:26

Ahoj Draho, ano, máš pravdu a já s Tebou také souhlasím. Fena, která odchová více, než dvě štěňata by měla mít další vrh nejdříve za rok, nikoliv dříve. Před řadou let jsem toto také (mimo jiné) konzultovala s MVDr. Aloisem Lázničkou, kterého si jako odborníka vážím a který mi několikrát ochotně a velmi odborně poradil. Březost je pro organizmus zvířete velká zátěž a regenerace nějaký čas trvá. Fena, která odchová 8 a více štěňat, za 4 měsíce od porodu nemůže být v takové kondici, aby bez problémů znovu zvládla takovou zátěž. Příroda je moudrá a proto část těchto fen buď nezabřezne, nebo má velmi malý počet štěňat. Neplatí to však u všech fen, zejména mladé feny po půl roce znovu zabřeznou a zvládnou (na jejich úkor) odchovat další vrh.
Klub zavedl před lety omezení chovu a fena smí být kryta 3x za dva roky. Když se toto schvalovalo, probíhaly kolem toto opatření různé diskuze. Toto opatření bylo jakýmsi kompromisem, jelikož by se zde našli chovatelé, kteří by fenu kryli od jejího uchovnění do její smrti 2x ročně. A bohužel v případě, že by byl chov omezen na jeden vrh ročně, tito "chovatelé" by ještě vždy jednou ročně stihli i vrh tzv. bezpapíráků. Toto už zde skutečně bylo. Já nejsem schopna vyslovit návrh, který by toto dokázal eliminovat, bohužel. Asi se máme od chovatelů z Německa co učit.....


autor: simona - reagovat
datum: 16. 07. 2012 20:13:31

drahus jsi dobra a slusna velmi to ocenuji,ja bych nemela nervy ani cas na stupidni otazky pani B.uz davno,ale to je asi udel pisatele co clanek to nazor,v pripade, ze clovek vychyta podstatu veci coz se tady bohuzel nedeje. fakta jsou holt fakta a nic nenadela zadna ani sebevic znama chovna stanice.. a jeje nemas ty nahodou stranky o psech??vypada to spis na boj v ringu radobychovatelu....kde zustaly ony fenky pripoustene jak to jen jde???


autor: D - reagovat
datum: 16. 07. 2012 15:26:00

Dobrý den a ahoj, děkuji tímto vám všem, kteří jste mne podpořili, zejména tím, že jste se snažili pochopit, a tak pochopili. S vámi, kteří umíte konstruktivně přemýšlet a přijmout názor i někoho, s kým ne vždy souhlasíte, si budu chvilku povídat :-). Bude to nepřímo taková malá reakce na to, co se děje na drbárně, asi i jako podpora Hanky, která mne tam hájí, protože já tam už psát nechci. Hani, zjistila jsi to stejné jako já, viď? Ať tam napíšeš věci sebejasněji, vždycky je někdo v afektu překroutí a dezinterpretuje. Tentokrát (a nikoli poprvé) to byla paní Bátrlová, a pokud to ty z vás, kteří navštěvují od začátku mé stránky, udiví, tak mne také. Není to totiž ještě tak dávno, co stála ve všem na mé straně, psala mi otevřené přátelské maily atp. Měla jsem z nich vždy velkou radost, přestože jsem třeba odpovídala se zpožděním a krátce, protože toho prostě mám moc a nezvládám si se všemi psát tak často a tak dlouhá povídání. Ještě v dubnu mi přišel takovýto hezký mail, pozdrav od paní Bátrlové. Dnes lidem přes drbárnu hlásá do světa pravdu o tom, jak ze mne mluví zloba, závist a já přesně nevím co dalšího. Mně je to jasné, ale aby to bylo jasné i vám ostatním, zde odpověď: Paní Bátrlová se vůbec nezastavila u tématu, u toho, že mi jde o ochránění psů před majiteli, kteří je příliš často kryjí. Jen jsem ve výčtu stanic, kde byly dva vrhy v jednom roce, uvedla chovatelskou stanici Lib-vach – to je ten celý problém. I kvůli nepochopení, kterému jsem chtěla předejít a které nakonec vzniklo ze strany pí Bátrlové, jsem psala pod tímto seznamem dovětek – myslím, že jasný. Neříkám a nemyslím si, že někdo nemá krásné psy a odchovy, že není skromný a pracovitý, chápu, že někdy může mít chovatel důvod k tomu, aby fenu po jednom vrhu nakryl ihned znovu – třeba v nějakém výjimečném případě. To vše se může stát a chovatelský řád to umožňuje a v blogu není ani slovo o tom, že by tyto ChS udělaly něco zakázaného. Jde ale o to, že se najdou i tací, kteří volnost v oblasti, která se týká chovatelské etiky a morálky, prostě zneužijí a doplatí na to psi. Tam je to potřeba ochránit – klub by podle mého názoru neměl u lidí spoléhat na charakterní jednání a jejich morálku, ale je potřeba nastavit pravidla, tj. myslet na psy, na jejich ochranu a žádoucí vývoj. Paní Bátrlové ve všech těch příspěvcích nešlo o téma, o kterém jsem psala, ale honem se mi musela pomstít za to, že jsou v seznamu Vachutkovi, které ona ctí. Stejně tak jsou tam třeba ale Flášarovi a další, kterých si moc vážím, a tak doufám, že oni pochopili, proč tam ten malý výčet je. Nevím, jestli paní Bátrlová dělá svými plamennými proslovy někomu radost, já bych se na jejím místě styděla, protože napsat o mně to, co napsala ona bez důvodu, to je opravdu smutné. Dlouho jsem si myslela, že to nepsala, že to je nějaký anonym. Pak jsem si chvilku myslela, že se snad musela zbláznit, ale je to jinak – ty zlé vlastnosti, které se mi snažila vnutit, jsou blízké jí. Paní je bohužel mistryně v překrucování věcí, nechápe to, co píšou jiní, vůbec to nevnímá, naprosto nesmyslně vnucuje druhým to, co neřekli a ani nechtěli – třeba u Hanky, která se zapojuje do veřejných debat jen výjimečně (a dnes to udělala jen proto, že já na drbárnu psát nechci) a napsat o ní: „š´touráte do všeho a do každého, kdo je Vám nepohodlný, kdo má jiný názor a tím pádem jsem pro Vás neslušná, nečestná, neschopná, zkrátka NULA“ – to je opravdu mimo. Ať hledám sebelíp, nikde tam není o těchto věcech ani zmínka. Je evidentní, že paní nešlo vůbec o psy...


autor: Eva F. - reagovat
datum: 15. 07. 2012 17:55:08

Bod 14 chovatelského řádku ADRK (platí od 21. 4. 2012), který se týká ochranných lhůt na krytí fen, je mi i coby nečlenovi RKCR velmi sympatický. :)


autor: simona - reagovat
datum: 15. 07. 2012 17:16:51

hm tak to ja naivka jsem si opravdu myslela,ze toto provozuji pouze mnozitele tzv.bezpapiraku a ze je to uz davno ustanoveno a zakazano...diky drahus myslim,ze titul chovatel by mnel byt v ceske republice pouze za odmenu nikoli jen tak!!protoze spousta lidi si ho opravdu nezaslouzi kruci.....


autor: Alice - Dogschool - reagovat
datum: 15. 07. 2012 09:52:14

Draho naprosto s tebou souhlasím a v tomto ti fakt fandím,že ti jde o ty psy a že se nebojíš do toho hnízda píchnout!!


autor: Lucka - reagovat
www: www.biancodux.cz
datum: 14. 07. 2012 21:29:43

Pokud bude na členskou schůzi předložen takovýto nebo podobný návrh, připojuji svůj podpis. 3x za dva roky, jak tomu je nyní, mi přijde moc...


autor: Dáša Procházková - reagovat
datum: 14. 07. 2012 20:33:18

Rozumím,žádná drbárna. Hezké léto i Vám.


autor: D - reagovat
datum: 14. 07. 2012 19:39:14

Dáša Procházková: Dobrý den, paní Procházková, na toto téma jsem se bavila už s více chovateli, a komu jde o psy, měl by se nad tímto problémem alespoň zamyslet. Na drbárně já už do diskuzí vstupovat nechci, tak pokud byste se nezlobila, nechejme ji tady u mne na webu. Krásné léto, D :-)


autor: Dáša Procházková - reagovat
datum: 14. 07. 2012 18:26:26

Zdravím, zajímavý blog. Celkem by mě zajímalo, co by řekla na Váš průzkum ÚPCH a jaký je její názor. Já v podstatě souhlasím s tím, co píšete. Nejspíš by to byla zajímavá, a jak je i zvykem, tak jistě "drsná" diskuze, pokud by se to hodilo na drbárnu. Tak se raději zeptám - můžu tam dát odkaz na Váš blog?


Copyright © 2009 - 2025 www.gingertaffy.com, všechna práva vyhrazena, created by: j-soft.cz